söndag 7 november 2010

matlagning

Söndag. Sista dagen på lovet. Jag i förkläde med solen skinande precis utanför fönstret.
Jag vaknade tidigt idag, 10 var sista gången som jag ens försökte somna om igen, drömmar om fågelspindlar stora som två händer i ens säng är väl inte direkt någonting man vill fortsätta drömma om när man har araknofobi eller vad säger ni?
åt en ordentlig frukost med havregrynsgröt, mjölk och en apelsin -lite smått stolt faktiskt! Sedan begav jag mig till min mormor och morfar och har lekt mobilexpert de närmaste två timmarna, ja ni hör! Dagen har varit lång!
Skulle egentligen gått och sett elfsborgs sista hemmamatch men sen slog det mig att de sista pengarna gick åt under fredagsnatten (fre-lör) för att gynna donken så nu står jag här med lars winnerbäck på högsta volym och lagar mat istället :)

Mamma och pappa köper glögg! Kommer någon må som en prinsessa ikväll?! :) En bra film, kanske någon liten julsång(?), lite glögg i ena handen och en pepparkaka i den andra framför brasan!? prima säger jag! :)

love

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar