tisdag 1 mars 2011

framtiden





















Pic: random


Kan jag inte få vrida fram tiden ett år och några månader som studenten är ungefär en månad ifrån? Jag vill ut och upptäcka världen, göra galna saker, att inte jobba direkt utan att istället kunna vakna varje morgon och inte veta vad dagen har att erbjuda, åka på en sista minuten till något exotiskt land, helst åka världen runt och inte missa en vrå av världen, vara spontan och fri. Sen, efter en tid då jag känt att jag är nöjd iallafall ett tag framöver, då vill jag ut och jobba, plugga vidare till sjuksköterska, polis eller beteendevetare, vad vet jag? Allt jag vet är att jag inte vill dö nyfiken, aldrig ångra att jag missat något i mitt liv som då är försent för att göra. Jag tycker alla borde ha en lista över vad man vill åstadkomma och upptäcka i sitt liv för en dag kan det vara försent! Nu, ja.. jag får väl sätta mig och skriva det som måste göras för att sedan vara nöjd om de sådär 1 år och 3 månaderna då jag står med studentmössan i handen och sjunger för full hals för att avsluta det liv jag haft i de då ca 19åren och välkomna det nya livet fullt av galna stunder i de kommande 70 åren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar